- Hi haurà com a mínim dos exàmens per trimestre que coincidiran normalment amb el final de cada tema.
- Abans de cada examen es publicarà al blog de la matèria una fitxa de repàs que s'haurà de presentar com a condició indispensable per tenir en compte la nota del control.
- També es publicaran els exercicis de treball diari (obligatori) i amb exercicis d'ampliació (voluntària).
- En acabar cada trimestre es realitzarà una prova final.
S'avaluarà:
-El resultat de les proves internes i treballs proposats (70 %)
-L'actitud (10 %)
-El treball constant i la presentació dels exercicis demanats diàriament (5 %)
-La proa final de trimestre (15 %)
Recuperació de cada crèdit. A l’alumne que no hagi assolit els objectius se li podran assignar feines addicionals per tal de assolir-los i recuperar la nota del trimestre. L'avaluació és continuada.
- Abans de cada examen es publicarà al blog de la matèria una fitxa de repàs que s'haurà de presentar com a condició indispensable per tenir en compte la nota del control.
- També es publicaran els exercicis de treball diari (obligatori) i amb exercicis d'ampliació (voluntària).
- En acabar cada trimestre es realitzarà una prova final.
S'avaluarà:
-El resultat de les proves internes i treballs proposats (70 %)
-L'actitud (10 %)
-El treball constant i la presentació dels exercicis demanats diàriament (5 %)
-La proa final de trimestre (15 %)
Recuperació de cada crèdit. A l’alumne que no hagi assolit els objectius se li podran assignar feines addicionals per tal de assolir-los i recuperar la nota del trimestre. L'avaluació és continuada.
Criteris
d’avaluació
Dimensió resolució de problemes
1.
Resoldre problemes de la vida quotidiana, d’altres
matèries i de les pròpies matemàtiques utilitzant diferents tipus de nombres
(racionals), símbols i mètodes algebraics (equacions de 1r i 2n grau i sistemes
d’equacions), i avaluar altres mètodes de resolució possibles, com per exemple
l’assaig error o bé el càlcul numèric amb mitjans tecnològics.
2.
Resoldre
situacions en què cal identificar relacions quantitatives i determinar el tipus
de funció (lineal o de proporcionalitat inversa) que pot modelitzar-les. També
aproximar i interpretar taxes de variació a partir d’una gràfica, de dades
numèriques o mitjançant l’estudi dels coeficients de l’expressió algebraica.
3.
Estimar,
mesurar i calcular longituds, àrees i volums d’espais i objectes amb una
precisió adequada a la situació plantejada i comprendre els processos de
mesura, expressant el resultat de l’estimació o el càlcul en la unitat de
mesura més adequada.
4.
Obtenir
mesures indirectes en la resolució de problemes d’àmbits diversos, utilitzant
la proporcionalitat geomètrica i les transformacions geomètriques (*), i
relacionar-ho amb els mitjans tecnològics que actualment s’utilitzen per fer
mesures indirectes.
5.
Elaborar
estudis estadístics i interpretar taules i gràfics estadístics, així com els
paràmetres estadístics més usuals (mesures de centralització i dispersió) i
valorar qualitativament la representativitat de les mostres utilitzades.
6.
Resoldre
diferents situacions i problemes de context natural, social i cultural en què
cal aplicar els conceptes i tècniques del càlcul de probabilitats, arribant a
successos compostos en casos senzills (*).
Dimensió raonament i prova
7.
Planificar
i utilitzar processos de raonament i estratègies de resolució de problemes, com
la realització de conjectures, la seva justificació i generalització, així com
la comprovació, el tempteig i el contrast amb diverses formes de raonament al
llarg de la història de les matemàtiques.
8.
Analitzar
i avaluar les estratègies i el pensament matemàtic propi i dels altres, a
través del treball per parelles, en grup o bé la posada en comú amb tota la
classe.
Dimensió connexions
9.
Utilitzar models geomètrics per facilitar la comprensió
de conceptes i propietats d’altres blocs de les matemàtiques (per exemple,
numèrics i algèbrics) i per a la resolució de problemes en contextos d’altres
disciplines. També usar altres relaciones entre diverses parts de les
matemàtiques que afavoreixin l’anàlisi de situacions i el raonament.
10.
Reconèixer
models numèrics (racionals i successions numèriques), funcionals (lineals i de
proporcionalitat inversa), geomètrics (proporcionalitat geomètrica i transformacions
geomètriques), estadístics i situacions aleatòries en contextos no
necessàriament matemàtics o en d’altres matèries i utilitzar les seves
característiques i propietats per resoldre situacions que apareixen en treballs
realitzats des de la pròpia àrea o de manera interdisciplinària.
Dimensió comunicació i representació
11. Expressar verbalment i per escrit, amb
precisió, raonaments, relacions quantitatives i informacions que incorporin
elements matemàtics, simbòlics o gràfics, valorant la utilitat del llenguatge
matemàtic i la seva evolució al llarg de la història.
12. Seleccionar i usar tecnologies diverses per
gestionar i mostrar informació, i visualitzar i estructurar idees o processos
matemàtics