Criteris d'avaluació

- Hi haurà com a mínim dos exàmens per trimestre que coincidiran normalment amb el final de cada tema.
- Abans de cada examen es publicarà al blog de la matèria una fitxa de repàs que s'haurà de presentar com a condició indispensable per tenir en compte la nota del control.
- També es publicaran els exercicis de treball diari (obligatori) i amb exercicis d'ampliació (voluntària).
En acabar cada trimestre es realitzarà una prova final.


  S'avaluarà:

-El resultat de les proves internes i treballs proposats (70 %)
-L'actitud (10 %)
-El treball constant i la presentació dels exercicis demanats diàriament (5 %)
-La proa final de trimestre (15 %)



Recuperació de cada crèdit. A l’alumne que no hagi assolit els objectius se li podran assignar feines addicionals per tal de assolir-los i recuperar la nota del trimestre. L'avaluació és continuada.


Criteris d’avaluació

Dimensió resolució de problemes
1.   Resoldre problemes de la vida quotidiana, d’altres matèries i de les pròpies matemàtiques utilitzant diferents tipus de nombres (racionals), símbols i mètodes algebraics (equacions de 1r i 2n grau i sistemes d’equacions), i avaluar altres mètodes de resolució possibles, com per exemple l’assaig error o bé el càlcul numèric amb mitjans tecnològics.
2.   Resoldre situacions en què cal identificar relacions quantitatives i determinar el tipus de funció (lineal o de proporcionalitat inversa) que pot modelitzar-les. També aproximar i interpretar taxes de variació a partir d’una gràfica, de dades numèriques o mitjançant l’estudi dels coeficients de l’expressió algebraica.
3.   Estimar, mesurar i calcular longituds, àrees i volums d’espais i objectes amb una precisió adequada a la situació plantejada i comprendre els processos de mesura, expressant el resultat de l’estimació o el càlcul en la unitat de mesura més adequada.
4.   Obtenir mesures indirectes en la resolució de problemes d’àmbits diversos, utilitzant la proporcionalitat geomètrica i les transformacions geomètriques (*), i relacionar-ho amb els mitjans tecnològics que actualment s’utilitzen per fer mesures indirectes.
5.   Elaborar estudis estadístics i interpretar taules i gràfics estadístics, així com els paràmetres estadístics més usuals (mesures de centralització i dispersió) i valorar qualitativament la representativitat de les mostres utilitzades.
6.   Resoldre diferents situacions i problemes de context natural, social i cultural en què cal aplicar els conceptes i tècniques del càlcul de probabilitats, arribant a successos compostos en casos senzills (*).
Dimensió raonament i prova
7.   Planificar i utilitzar processos de raonament i estratègies de resolució de problemes, com la realització de conjectures, la seva justificació i generalització, així com la comprovació, el tempteig i el contrast amb diverses formes de raonament al llarg de la història de les matemàtiques.
8.   Analitzar i avaluar les estratègies i el pensament matemàtic propi i dels altres, a través del treball per parelles, en grup o bé la posada en comú amb tota la classe.

Dimensió connexions
9.   Utilitzar models geomètrics per facilitar la comprensió de conceptes i propietats d’altres blocs de les matemàtiques (per exemple, numèrics i algèbrics) i per a la resolució de problemes en contextos d’altres disciplines. També usar altres relaciones entre diverses parts de les matemàtiques que afavoreixin l’anàlisi de situacions i el raonament.
10. Reconèixer models numèrics (racionals i successions numèriques), funcionals (lineals i de proporcionalitat inversa), geomètrics (proporcionalitat geomètrica i transformacions geomètriques), estadístics i situacions aleatòries en contextos no necessàriament matemàtics o en d’altres matèries i utilitzar les seves característiques i propietats per resoldre situacions que apareixen en treballs realitzats des de la pròpia àrea o de manera interdisciplinària.

Dimensió comunicació i representació
11. Expressar verbalment i per escrit, amb precisió, raonaments, relacions quantitatives i informacions que incorporin elements matemàtics, simbòlics o gràfics, valorant la utilitat del llenguatge matemàtic i la seva evolució al llarg de la història.

12. Seleccionar i usar tecnologies diverses per gestionar i mostrar informació, i visualitzar i estructurar idees o processos matemàtics